LETÖRT FOGAK FELÉPÍTÉSE

FOGMEGTARTÓ KEZELÉSEK
LETÖRÖTT FOGAK FELÉPÍTÉSE

Letört fogak felépítése

Egy letört, vagy hiányzó fog nem csupán esztétikai, de működésbeli problémákat is előidézhet, ugyanis elmozdulhatnak a szomszédos fogak, rágóerejük lecsökken, körülöttük begyulladhat az íny. Ennek következtében sebek, gyulladások, duzzanatok képződhetnek a nyelven és a nyálkahártyán. A folyamatos terhelés hiánya miatt a csont is elvékonyodhat, illetve egyes izmok is deformálódhatnak. Viszont ha épen maradt a letört fog gyökere, akkor egy gyökérbe ültetett csap és rászerelt korona segítségével fogorvosaink egy új, tartós fogat tudnak Önnek készíteni.

Mi itt a székesfehérvári Várfok Dental fogászati rendelőben olyan gyönyörűen állítjuk helyre a megrepedt, letört fogakat, hogy szebbek lesznek, mint új korukban. Ismét bátran mosolyoghat, visszatér régi rágóereje, foga stabilabb lesz és számos fájdalmas szövődményt előzhet meg. Garantáltan elégedett lesz a végeredménnyel!

Hogyan történik a letört fogak kezelése?

A kezelési lehetőségek közül minden esetben a pácienssel együtt választjuk ki a legmegfelelőbbet. Ha a törés szuvasodás következménye és ez elérte már a idegeket is, előbb gyökérkezeljük a fogat. Ezt követően előfúrjuk a gyökércsatornát és lenyomatot veszünk az állcsontról. Ezután fogorvosaink egy speciális csapot ragasztanak a foggyökérbe. Végül pedig az íny feletti részről is lenyomatot készítünk, ami alapján elkészül a korona. Az eljárás utolsó lépésében felhelyezzük a koronát.

Amennyiben a törés ráharapás miatt történt, az épen maradt fog színével teljesen megegyező tömőanyaggal pótoljuk az elvesztett részt.

Ha a fog letörésének oka csikorgatás vagy szorítás, javasoljuk a nap közben hordható műanyag sín használatát, illetve egy konzultációt fogászati rendelőnkben fogszabályozó szakorvosunkkall is. Mivel a harapás helyreállítása hosszadalmas is lehet, néhány esetben egy rögzített fogszabályozó készülék viselését tanácsoljuk.

Mit tehetek, hogy megőrizzem fogaim épségét?

A fogtöréses, fogletöréses esetek döntő többsége egy előre kiszűrhető probléma. Ha időben észrevesszük, hogy szuvasodik vagy szorítás kezdte ki a fogát, meg tudjuk előzni a nagyobb bajt. Ezért, kérjük látogasson el fehérvári fogászati rendelőnkbe félévente egy fájdalommentes és teljeskörű kontrollvizsgálatra.

Bejelentkezés szükséges!

Szakképzett, empatikus orvosok segítenek.

Modern technológia, profi megoldások.

Ügyfélszolgálat

Minden kollégánk odafigyel Önre, kérdezzen nyugodtan.

Páciens Elégedettség