BÖLCSESSÉGFOG ELTÁVOLÍTÁS

SZÁJSEBÉSZET
BÖLCSESSÉGFOG ELTÁVOLÍTÁS

Bölcsességfog

Székesfehérvári fogászatunk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a bölcsességfogat / bölcsességfogakat gyakran az egészséges fogazatú páciensek esetében is érdemes eltávolítani a későbbi panaszok elkerülése érdekében, figyelve azok növekedését. Problémát okozhat ugyanis, ha nem megfelelő irányban, részlegesen nőnek ki, vagy ha egyszerre bújnak elő az ínyből. Az is gyakran előfordul, hogy bár a fogak teljesen egészségesek, az állcsontban nincs számukra elegendő hely, ezáltal torlódást, feszítést, szuvasodást de akár gyulladást, sőt a csont felszívódását is előidézhetik. Eltávolításukkal tehát megóvhatjuk a környező szöveteket és fogakat is.

Mikor szükséges a bölcsességfog kihúzása?

A bölcsességfog eltávolítás Székesfehérvár szívében található rendelőnkben úgy kezdődik, hogy egy állapotfelmérést végez a fogszakorvos. Ez a fogászatunkban elkészített panoráma röntgenkép elemzéséből, illetve fogorvosi szájüreg vizsgálatból áll.

A röntgen segítségével megállapítható a bölcsességfog pontos elhelyezkedése és a környezethez való viszonyulása. Ezután a fogorvos vagy szájsebész megvizsgálja, hogy milyen jellegű panaszokat okoz a bölcsességfog (szuvasodás, torlódás, esetleg fájdalom stb.), milyen távolságra helyezkedik el az arcidegtől és a csonttól, illetve mennyi csontállományt kell esetleg a műtét alatt eltávolítani.

Amennyiben az állapotfelmérés alatt észleljük, hogy az eltávolítandó bölcsességfog (vagy annak környezete) gyulladt, a fogorvos előbb antibiotikumot írhat elő. Erre a későbbi beavatkozás fájdalommentességének biztosítása érdekében van szükség, mivel a gyulladt fog környezete nehezen érzésteleníthető.

Hogyan történik a bölcsességfog húzás?

Mivel a székesfehérvári fogászat szakorvosai minden esetben ügyelnek a megfelelő előkészítésre, a bölcsességfog kihúzás teljesen fájdalommentesen, helyi érzéstelenítés mellett történik. Amennyiben a fog egyszerűen eltávolítható, fogorvos kollégánk egy bölcsességfog fogót használva eltávolítja azt.

Amennyiben összetettebb esetről van szó (nehezen hozzáférhető, vagy benőtt fog), a Várfok Dental fogászati központ szájsebész szakorvosa fog gondoskodni Önről. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a helyi érzéstelenítő hatása miatt előfordulhat, hogy a beteg gyengének érzi majd magát. Ezért minden esetben azt javasoljuk, hogy a műtétre kísérővel érkezzen. Nálunk a legjobb kezekben lesz, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal.

Bejelentkezés szükséges!

Szakképzett, empatikus orvosok segítenek.

Modern technológia, profi megoldások.

Ügyfélszolgálat

Minden kollégánk odafigyel Önre, kérdezzen nyugodtan.

Páciens Elégedettség