FOGMEDER GYULLADÁS KEZELÉSE

SZÁJSEBÉSZET
FOGMEDER GYULLADÁS

Fogmeder gyulladás

Szájsebészeti beavatkozás után fogmeder gyulladás akkor alakulhat ki, ha a sebből kiesik vagy valamilyen oknál fogva a sebben nem is képződik megfelelő véralvadék. Kiváltó oka lehet például a dohányzás, a foghúzás utáni teendők be nem tartása, nem megfelelő szájhigiénia, korábbi foghúzást követő száraz fogmeder (alveolus), szívószál használata a foghúzást követően, előre ki nem kezelt íny- vagy fogbélgyulladás a beavatkozási terület közelében.

Mik a fogmeder gyulladás tünetei?

Székesfehérvári fogászatunk szakorvosainak eddigi tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a legjellemzőbb tünetek a véralvadék látható hiánya az alveolusban, a csont láthatósága, kellemetlen szájszag, rossz szájíz és az erős fájdalom a foghúzás területén. Súlyos esetben a fájdalom kisugározhat a fülbe, szemekbe, nyakba vagy halántékba is.

Hogyan zajlik a fogmeder gyulladás kezelése?

A kezelés megkezdése előtt fogorvosunk azonosítja a pontos problémát. Ehhez a fogászati rendelőben elkészíthető röntgenkép is szükséges, hogy fogorvos lássa, nem maradt-e esetleg csontszilánk vagy fogmaradvány a fogmederben. Segít továbbá kizárni a csontfertőzés kockázatát is. A kezelést a terület átmosásával kezdjük a szennyeződések (és esetlegesen visszamaradt részek) eltávolítása érdekében. Ezt követően helyi gyógyszeres kezelést alkalmazunk. Amennyiben indokolt, egy fájdalomcsillapító készítményt írunk fel a páciensnek.

Mire érdemes figyelni az alveolus gyulladás kezelése után?

Ismét kiemeljük az otthoni szájápolás megfelelő módját és fontosságát. A megfelelő szájhigiénia mellett nagyon fontos, hogy kerüljük a dohányzást és az alkoholfogyasztást, a tejtermékeket, a szénsavas üdítőket, a fizikai munkát, a szívószál használatát és a seb szívogatását.

Biztosíthatjuk Önt, hogy fogorvosaink szakszerű ellátásának köszönhetően és hasznos tanácsainak betartásával az alveolus gyulladása következtében kialakuló fájdalom néhány napon belül maradéktalanul elmúlik.

Bejelentkezés szükséges!

Szakképzett, empatikus orvosok segítenek.

Modern technológia, profi megoldások.

Ügyfélszolgálat

Minden kollégánk odafigyel Önre, kérdezzen nyugodtan.

Páciens Elégedettség