Jelentkezzen be hozzánk!

Tályog, ciszta műtéti kezelése

Tályognak nevezzük a szövetekben található gennyes gócokat. Kialakulhatnak elhalt idegekkel rendelkező vagy gyökérkezelt fogak gyulladása, begyulladt ciszta, a fogíny gyulladt tasakjai vagy a fogak (különösen a bölcsességfogak) kibújásakor előforduló problémák miatt is.

Milyen veszélyekkel járhat a tályog?

A kezdeti stádiumban fogászatunk szakorvosai egy ambuláns kezeléssel el tudják távolítani a tályogot. Azonban, ha a páciens nem fordul időben fogorvoshoz, a tályog egyre nagyobb lesz és kiszakadhat, ami által a gyulladás kiterjedhet a beteg egész arcára is. Emelett, a véráramba kerülve komoly egészségügyi kockázata is van.

Hogyan zajlik a tályogok műtéti úton történő kezelése?

Fogászati rendelőnkben a fogorvos előbb egy kis vágást ejt a szájüreg belsejében, hogy távozhasson a genny. Amennyiben a probléma súlyossága indokolja, a fogorvos a vágást kívülről végzi. Ezt a sebet nem varrja össze, hanem egy úgynevezett folyadékvezető kanüllel látja el. Ezen keresztül tud távozni a szervezetből a genny a gyógyulás elkövetkezendő napjaiban. A gyógyulási idő alatt a szájsebészet Székesfehérvár közepén is az ilyenkor szokásos eljárást végzi el, kötést helyez a műtét területére. A javulás elősegítése érdekében pedig antibiotikumot is alkalmazhatnak.

Mit nevezünk állkapocs-cisztának?

Az állkapocs-ciszta az állkapocscsontban található folyadékkal telt üreg. Önmagába véve a ciszta nem okoz fájdalmat. A probléma akkor jelentkezik, ha növekedése során kiszorítja a szomszédos fogakat. Mérete egy idő után kitapintható az állkapocscsonton
található dudorként, illetve nyomás hatására sercegő hangot hallhatunk.

Hogyan történik a ciszták műtéti kezelése?

A cisztákat minden esetben sebészeti úton kell eltávolítani vagy gyógyítani. Ez az esetek döntő többségében fájdalommentes, helyi érzéstelenítéssel történik. Nagyon ritka esetben azonban elkerülhetetlen a mély altatásban végzett műtét.

A ciszta kezelésére 2 mód van: 2 cm-nél kisebb ciszták esetében a fogorvos felnyitja a fogínyt és annyit távolít el az állkapocs csontjából, amennyi a ciszta kivételéhez szükséges. Nagyobb méretű ciszta esetén nem távolítjuk el, hanem felnyitjuk és
antibiotikummal kezeljük.

Mivel mindkét probléma kialakulása könnyen diagnosztizálható egy szűrővizsgálat keretén belül is, kérjük, látogasson el rendszeresen egy pár perces, garantáltan
fájdalommentes kontrollvizsgálatra.

Kezelések

Nyitvatartás

Hétfő - Péntek: 08:00-20:00
Szombat: Bejelentkezés alapján

vagy

Rólunk mondták

Elégedett pácienseink véleménye a fogorvosokról, fogászati kezeléseinkről.

Kiváló
76 vélemény alapján
Helga Ferwágner
2023-08-29
A Trustindex hitelesíti, hogy a vélemény eredeti forrása Google.
Kedves, magas szakértelemmel bíró személyzet, kellemes, tiszta környezet.Nálam abszolút 5*-os eredményt értek el bő 1 év kitartó munkájával. Azt sajnálom, hogy nem hamarabb szántam rá magam a fogszabályzásra.
József Horváth
2023-07-19
A Trustindex hitelesíti, hogy a vélemény eredeti forrása Google.
Nagyon kedvesek, segítőkészek, át lehet beszélni mindent. Én személy szerint rettegéssel mentem fogorvoshoz, mert muszáj volt, segítettek lelazulni, beszélgettek velem kicsit, utánna simán 5 perc alatt vették ki mind a 2 bölcsesség fogamat. Kontrollra kapott időpontomon is minden gördülékenyen ment. Időpontot kicsit nehezebb szerezni, és az árát is megkérik, de mindenki aki fél egy kicsit is a fogorvostól és tárcája megengedi az jöjjön el és adja meg az esélyt nekik. Mostantól csak ide járok.
Gergely Mohos
2023-07-10
A Trustindex hitelesíti, hogy a vélemény eredeti forrása Google.
Kedvesek, mosolygósak és a legjobbak a szakmában!!!Ajkáról járok, de megéri az utazás, mert maximálisan elégedett vagyok a munkájukkal! Ezúton is köszönöm Nekik❤️
Klaudia Nagy
2023-06-09
A Trustindex hitelesíti, hogy a vélemény eredeti forrása Google.
Nagyon kedvesek és megbízhatóak, és mellette pedig precíz munka!☺️

Amit nálunk tapasztalni fog

Székesfehérvári fogászati rendelőnk fogmegtartó kezeléseinek, fogpótló beavatkozásainak, szájsebészeti és implantációs, valamint fogszabályozó kezeléseinek árát egyaránt a minőség-ár megfelelő értékaránya jellemzi. Nagy figyelmet fordítunk a felhasznált alapanyagaink minőségére, hogy valóban tartós megoldást nyújtsunk minden egyes páciensünk számára.

Tapasztalt, szakképzett és empatikus orvosok segítenek.

Modern technológia, profi megoldások, barátságos környezetben.

Fájdalommentes kezelés

A korszerű eszközeinknek és a modern technológiának köszönhetően.

Gyors időpontfoglalás

Weboldalunkon könnyen és gyorsan tud hozzánk időpontot foglalni.

Páciens elégedettség

Időpontfoglalás

Kérjen időpontot telefonon, vagy az űrlapon keresztül.

Minden kollégánk odafigyel Önre, tegye fel kérdését nyugodtan.

Közösségi oldalaink:

Jelentkezzen be hozzánk!

Töltse ki az űrlapot, kattintson a bejelentkezés gombra és hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot.