Letört fogak felépítése

Egy letört, vagy hiányzó fog nem csupán esztétikai, de működésbeli problémákat is előidézhet, ugyanis elmozdulhatnak a szomszédos fogak, rágóerejük lecsökken, körülöttük begyulladhat az íny. Ennek következtében sebek, gyulladások, duzzanatok képződhetnek a nyelven és a nyálkahártyán. A folyamatos terhelés hiánya miatt a csont is elvékonyodhat, illetve egyes izmok is deformálódhatnak. Viszont ha épen maradt a letört fog gyökere, akkor egy gyökérbe ültetett csap és rászerelt korona segítségével fogorvosaink egy új, tartós fogat tudnak Önnek készíteni.

Mi itt a székesfehérvári Várfok Dental fogászati rendelőben olyan gyönyörűen állítjuk helyre a megrepedt, letört fogakat, hogy szebbek lesznek, mint új korukban. Ismét bátran mosolyoghat, visszatér régi rágóereje, foga stabilabb lesz és számos fájdalmas szövődményt előzhet meg. Garantáltan elégedett lesz a végeredménnyel!

Letört fog

Hogyan történik a letört fogak kezelése?

A kezelési lehetőségek közül minden esetben a pácienssel együtt választjuk ki a legmegfelelőbbet. Ha a törés szuvasodás következménye és ez elérte már a idegeket is, előbb gyökérkezeljük a fogat. Ezt követően előfúrjuk a gyökércsatornát és lenyomatot veszünk az állcsontról. Ezután fogorvosaink egy speciális csapot ragasztanak a foggyökérbe. Végül pedig az íny feletti részről is lenyomatot készítünk, ami alapján elkészül a korona. Az eljárás utolsó lépésében felhelyezzük a koronát.

Amennyiben a törés ráharapás miatt történt, az épen maradt fog színével teljesen megegyező tömőanyaggal pótoljuk az elvesztett részt.

Ha a fog letörésének oka csikorgatás vagy szorítás, javasoljuk a nap közben hordható műanyag sín használatát, illetve egy konzultációt fogászati rendelőnkben fogszabályozó szakorvosunkkall is. Mivel a harapás helyreállítása hosszadalmas is lehet, néhány esetben egy rögzített fogszabályozó készülék viselését tanácsoljuk.

Mit tehetek, hogy megőrizzem fogaim épségét?

A fogtöréses, fogletöréses esetek döntő többsége egy előre kiszűrhető probléma. Ha időben észrevesszük, hogy szuvasodik vagy szorítás kezdte ki a fogát, meg tudjuk előzni a nagyobb bajt. Ezért, kérjük látogasson el fehérvári fogászati rendelőnkbe félévente egy fájdalommentes és teljeskörű kontrollvizsgálatra.