Fogmeder gyulladás kezelése

Szájsebészeti beavatkozás után fogmeder gyulladás akkor alakulhat ki, ha a sebből kiesik vagy valamilyen oknál fogva a sebben nem is képződik megfelelő véralvadék. Kiváltó oka lehet például a dohányzás, a foghúzás utáni teendők be nem tartása, nem megfelelő szájhigiénia, korábbi foghúzást követő száraz fogmeder (alveolus), szívószál használata a foghúzást követően, előre ki nem kezelt íny- vagy fogbélgyulladás a beavatkozási terület közelében.

Fogmeder gyulladás kezelése

Mik a fogmeder gyulladás tünetei?

Székesfehérvári fogászatunk szakorvosainak eddigi tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a legjellemzőbb tünetek a véralvadék látható hiánya az alveolusban, a csont láthatósága, kellemetlen szájszag, rossz szájíz és az erős fájdalom a foghúzás területén. Súlyos esetben a fájdalom kisugározhat a fülbe, szemekbe, nyakba vagy halántékba is.

Hogyan zajlik a fogmeder gyulladás kezelése?

A kezelés megkezdése előtt fogorvosunk azonosítja a pontos problémát. Ehhez a fogászati rendelőben elkészíthető röntgenkép is szükséges, hogy fogorvos lássa, nem maradt-e esetleg csontszilánk vagy fogmaradvány a fogmederben. Segít továbbá kizárni a csontfertőzés kockázatát is. A kezelést a terület átmosásával kezdjük a szennyeződések (és esetlegesen visszamaradt részek) eltávolítása érdekében. Ezt követően helyi gyógyszeres kezelést alkalmazunk. Amennyiben indokolt, egy fájdalomcsillapító készítményt írunk fel a páciensnek.

Mire érdemes figyelni az alveolus gyulladás kezelése után?

Ismét kiemeljük az otthoni szájápolás megfelelő módját és fontosságát. A megfelelő szájhigiénia mellett nagyon fontos, hogy kerüljük a dohányzást és az alkoholfogyasztást, a tejtermékeket, a szénsavas üdítőket, a fizikai munkát, a szívószál használatát és a seb szívogatását.

Biztosíthatjuk Önt, hogy fogorvosaink szakszerű ellátásának köszönhetően és hasznos tanácsainak betartásával az alveolus gyulladása következtében kialakuló fájdalom néhány napon belül maradéktalanul elmúlik.