Fogágy gyulladás, fogágybetegség
műtéti kezelése

A fogágy gyulladásának műtéti úton történő kezelése esetén sebészileg távolítjuk el a fogkövet és az egyéb lerakódásokat a fognyakról, illetve annak közvetlen környezetéről (legfőképpen a fogíny alatti területekről). A beavatkozással a fogorvos megszünteti a gyulladást, javítja a megmaradt fogak stabilitását és javítja is azt.

Fogágy gyulladás, fogágybetegség műtéti kezelése

Mi válthatja ki a fogyágybetegséget?

A Várfok Dental tapasztalatai alapján leggyakrabban a nem megfelelő szájápolási rutin (nem megfelelő fogmosási technika, túl erős fogmosás), a sok plakk (lepedék) és az ezek okozta fogkő vezet a fogágybetegség kialakulásához. Kialakulását előidézheti továbbá egy pontatlan fogpótlás, elálló szélű korona vagy fogtömés. Sajnos külső tényezők is befolyásolhatják, mint például a gyógyszerek és vegyszerek, vagy örökletes faktorok.

Hogyan zajlik a fogágy gyúlladás, fogágybetegség műtéti kezelése?

Székesfehérvári fogászatunkban ritkán ugyan, de előfordul, hogy olyan súlyosan előrehaladott gyulladással érkezik a páciens, amin az antibiotikumos kezelés és professzionális tisztítás már nem segíthet. Ilyen esetben csak műtéti úton tudjuk meggyógyítani a beteget. Az ilyen beavatkozásokra rendszerint hosszú, hónapokig tartó kezeléssorozat után kerül sor. A műtétet szakszerű tisztítással kezdjük, majd kürtellátással egészítjük ki. Ez utóbbi azt jelenti, hogy a fogorvos kitisztítja az íny alatti részeket és eltávolítja a fertőzött gyökércement részt is. Habár műtétről beszélünk, az eljárás a helyi érzéstelenítésnek köszönhetően teljesen fájdalommentes. A beavatkozás speciális eszközökkel történik: éles végük könnyedén megtisztítják a foggyökér felszínét, lekerekített részeik pedig kíméletesen emelik ki a tasakból a károsodott lágyrészeket. A kezelés lényege, hogy a tasakok ne fertőződjenek el újra. A gyulladás következtében már elpusztult csontot úgynevezett csontpótló anyagokkal pótoljuk, ezáltal a fogak újra stabillá válnak. Antibiotikum szedése mellett fogorvosaink minden esetben kiemelik a szájöblögetés és a nyelvhát tisztításának fontosságát is.

Mivel a fogágy gyulladás kialakulásához vezető betegségek tünetei sokszor inkább kellemetlenek, mint sem fájdalmasak, kérjük fokozottan figyeljenek oda minden apró tünetre. A Várfok Dentálnál kiemelten fontosnak tartjuk a rendszeres fogászati ellenőrzések fontosságát. Szánjon pár percet egy teljesen fájdalommentes szűrővizsgálatra, hogy megelőzze a későbbi problémák kialakulását.